Meer info

Koersbal is van oorsprong een Australische sport en lijkt enigszins op Jeu de boules. Omstreeks 1980 is de sport overgewaaid naar Europa. Het is een balspel dat binnen wordt gespeeld op een mat van 8 bij 2 meter. Er spelen twee teams van twee personen tegen elkaar. De bedoeling van het spel is, om de bal zo dicht mogelijk te rollen bij de jack, het witte doelballetje. De ballen rollen in een boog omdat het zwaartepunt van de koersballen niet in het midden zit. Deze sport is zeer geschikt voor senioren die, naast eenvoudig en rustig bewegen, ook van een beetje wedstrijdspanning houden. Koersbal wordt gespeeld in de muziekzaal van zalencentrum de Ringkant.

Geïnteresseerd?

Ben je na het lezen van deze informatie en het kijken naar de mooie afbeeldingen geïnteresseerd geraakt? Zou je graag beter willen weten hoe het er in deze les aan toegaat? Als je antwoord hierop een “Ja” is, waar wacht je dan nog op en klik op de knop hieronder. Tot snel!

Kwiek Sportvereniging

Volg ons op instagram