Kwiek Sportvereniging

Op 4 april 1967 werd gymnastiekvereniging Kwiek opgericht. Inmiddels is Kwiek uitgegroeid tot een sportvereniging met lessen voor jong en oud. De basis is nog steeds gymnastiekles voor dreumesen, peuters, kleuters, jongens, meisjes en dames. Daarnaast zijn er aparte uren voor senioren en mensen met een verstandelijke beperking. Voor meer conditioneel werk heeft Kwiek aerobic-, callanetics- en steps-lessen, en op donderdagmiddag is er koersbal in de muziekzaal van zalencomplex de Ringkant.

Op deze site vindt u informatie over de lessen, het lidmaatschap en verslagen & foto’s van wedstrijden en andere activiteiten. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, we staan u graag te woord.

Voor alle groepen van Kwiek geldt: heeft u interesse, loop dan gerust eens binnen in de Ringkant om te komen kijken óf voor 2 gratis proeflessen. Hiervoor hoef je je niet aan te melden.

Kwiek Tenue

Recreatiegym
De recreatie-turnsters van Kwiek dragen een turnpakje naar eigen keuze. Er is geen kwiek tenue hiervoor. Tips voor kleding kunnen evt bij de leiding opgehaald worden.

Selectie-turnen
De selectie-turnsters van Kwiek dragen een speciaal ontworpen turnpakje.
Deze turnpakjes zijn in beheer van Kwiek en worden alleen gebruikt tijdens wedstrijden en demonstraties. Bij de selectie is het verplicht om een eigen turnpakje (naar keuze) te dragen tijdens de trainingen.

Locatie

Locaties van de lessen van Kwiek zijn Zalencentrum de Ringkant in Nieuwveen en Sporthal de Vlijt in Zevenhoven.

In de Ringkant is onder andere een grote gymzaal van ca. 440 m2 en er zijn doucheruimtes aanwezig. Ook is er voldoende parkeergelegenheid. Meer informatie over deze locatie kunt u vinden op de website van de Ringkant.

Het adres van de Ringkant is Hazeweg 1, 2441 AD te Nieuwveen.

Ook de  Vlijt biedt vele mogelijkheden voor de sportievelingen onder ons. In het café kun je terecht voor een hapje en een drankje.

Uiteraard is hier voldoende parkeergelegenheid en goede doucheruimtes.

Het adres van de Vlijt is Sportlaan 2, 2435 WP te Zevenhoven

Ons Team

Ontmoet het team achter s.v. Kwiek

Historie

Gymnastiekvereniging Kwiek is op 4 april 1967 opgericht door onderwijzers van de drie basisscholen uit Nieuwveen. Te weten de heren Bakker, Amelunxen en Wildenburg. Er werd een vertegenwoordiger van de KNGU uitgenodigd en een voorlichtingsavond georganiseerd. Alle belangstellenden waren enthousiast over de plannen en het gemeentebestuur verleende de noodzakelijke medewerking. De vereniging was een feit.

Ongeveer 4 weken na de oprichting kon er worden gestart met het geven van gymnastieklessen, in het gebouw ‘Kwiek’ aan het Schoterveld. Dit pand, wat voorheen een naaiatelier was, werd verbouwd tot gymzaal.

Volg ons op instagram