Kwiek Tenue

Recreatiegym
De recreatie-turnsters van Kwiek dragen een turnpakje naar eigen keuze. Er is geen kwiek tenue hiervoor. Tips voor kleding kunnen evt bij de leiding opgehaald worden.

Selectie-turnen
De selectie-turnsters van Kwiek dragen een speciaal ontworpen turnpakje.
Deze turnpakjes zijn in beheer van Kwiek en worden alleen gebruikt tijdens wedstrijden en demonstraties. Bij de selectie is het verplicht om een eigen turnpakje (naar keuze) te dragen tijdens de trainingen.

Locatie

Locatie van de lessen van Kwiek is Zalencentrum de Ringkant in Nieuwveen. In dit complex is onder andere een grote gymzaal van ca. 440 m2 en er zijn doucheruimtes aanwezig. Ook is er voldoende parkeergelegenheid. Meer informatie over deze locatie kunt u vinden op de website van de Ringkant.

Het adres van de Ringkant is Hazeweg 1, 2441 AD te Nieuwveen.

Ons Team

Ontmoet het team achter s.v. Kwiek

Historie

Gymnastiekvereniging Kwiek is op 4 april 1967 opgericht door onderwijzers van de drie basisscholen uit Nieuwveen. Te weten de heren Bakker, Amelunxen en Wildenburg. Er werd een vertegenwoordiger van de KNGU uitgenodigd en een voorlichtingsavond georganiseerd. Alle belangstellenden waren enthousiast over de plannen en het gemeentebestuur verleende de noodzakelijke medewerking. De vereniging was een feit.

Ongeveer 4 weken na de oprichting kon er worden gestart met het geven van gymnastieklessen, in het gebouw ‘Kwiek’ aan het Schoterveld. Dit pand, wat voorheen een naaiatelier was, werd verbouwd tot gymzaal.

Kwiek Sportvereniging

Volg ons op instagram